مشاعره

مشاعره با حرف " ص "

چهارشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۴۴ ب.ظ


1



صبح دم بوی گلاب آمد و از هوشم برد

گذر باد مگر از سر گیسوی تو بود ؟



{ علی اشتری }







2



صمنا با غم عشق تو چه تدبیر کنم

تا به کی در غم تو ناله شبگیر کنم



{حافظ }





3



صبر بر جور رقیب چه کنم گر نکنم؟

همه دانند که در صحبت گل خاری هست



{ سعدی }






4



صحبت حور نخواهم که بود عین قصور
با خیال تو اگر با دگری پردازم..



{ حافظ }






5



صائب حضور اگر طلبی ، ترک عقل کن

کاین درد به روی مردم فرزانه بسته اند



{ صائب }






6



صلاح کار کجا و من خراب کجا ؟

ببین تفاوت ره کز کجاست تا به کجا ؟



{ حافظ }







7



صائب دو چیز میشکند قدر شعر را

تحسین ناشناس و سکوت سخن شناس



{ صائب }






8



صدبار ببخشودم ، بر تو به تو بنمودم

ای خویش پسندیده ، هین بار دگر رفتی


صدبار فسون کردم ، خار از تو برون کردم

گلزار ندانستی ، در حاک دگر رفتی



{ مولانا }






9



صبر و ظفر دوستان قدیمند

بر اثر صبر نوبت ظفر آید



{ حافظ }







10



صراف سخن باش و سخن بیش مگو

چیزی که نپرسند تو از پیش مگو


{ سعدی }









  • Mohammad Mahdi ..

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی